Bråda dagar!

 nu är det verkligen fullt upp med Hästar, Happy och jobb!

I söndags åkte vi till Färsta med Pers russ sto Clea för att få henne stamboksförd, det gick jättebra. Både hon och hingstungen skötte sig mycket bra, domaren sa om Clea att hon bär sin ålder (18 år) med heder. Och att hon hade ett lovande hingstföl vid sidan så det var ju roligt att höra!

På eftermiddagen hade jag bestämt med Elin att vi skulle rida tillsammans, så Baxter fick för första gången träffa Nikita. Hon var inte särskilt imponerad över hur närgången han gillar att vara. Det blev bara en lugn skrittsväng så igår fick han jobba på lite mer ute i skogen, det är så roligt att susa runt i galopp på alla fina ridvägarna runt om kring stallet. Idag blev det en vilodag för honom, imorrm ska vi träna för Annelie igen och jag hoppas att det kommer gå lika bra som sist :) Ska höra med mammsen om hon har möjlighet att filma oss.

För Carolinas del så blev det några vilodagar här i helgen eftersom det har varit så mycket annat, men det tror jag bara gjorde henne gott för nu har vi varit ute i skogen två dagar i rad för att hitta framåtbjudningen igen, hon har varit riktigt positiv och glad så jag hoppas vi är vänner nu igen.

Idag hade vi också en kiropraktor här som kollade igenom henne och hon hittade lite dåliga saker i hennes ländrygg som hör ihop med hennes högerbak, vilket stämmer ganska bra med de problem hon har haft med att springa snabbt i kurvor. Så nu hoppas vi att med massage och strech samt ridträning så ska det kanske gå att få till henne lite bättre :) 

Per och jag har också varit duktiga att städa ur ena stallet idag så det är rent och fräscht där när hästarna vill börja komma in igen! Passade även på att ta in shettisen och russhingsten som är 1 år, Clarius,  han fick prova att ha träns på sig för första gången. Först tyckte han att det var konstigt men sen så var det helt okej.

Imorgon är jag också ledig så det ska bli jätteroligt att träna med Baxter och ta in Carolina och hålla på med henne så hon blir bättre i sin rygg :)





Här är Baxter, Clarius och Jetboy när som släpptes ihop första gången i slutet på maj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0