hästledig dag

idag har jag varit hästledig, lite tråkigt, men också lite skönt. Har fått rapport från Helena att allt var bra med lilla bäbisen :) Imorgon ska hon göra ett försök att rida själv, det kommer säkert gå jättebra! 

Förutom Baxter har jag även ett litet häststo hemma hos Per för inridning och ridträning. Hon är ett 6-årigt varmblod som har varit i lite olika proffsstall men ingen har fått till henne riktigt. Hennes problem är att hon tappar bakdelen helt när hon travar i kurvor. Därför tänkte hennes ägare att hon skulle få lite miljöombyte och ridtränas ett tag för att se om det gör någon skillnad. Det har gått jättebra hitills, hon har varit här i 3 veckor och det här gått jättebra med att rida in henne, vi har gått i skritt och trav både i skogen och på ridbaneängen. De senaste gångerna hon har blivit riden här hon verkligen börjat fatta det här med att gå på tyglen också! Men nu har hon också kommit på hur jobigt det är och visat sig vara riktigt märrig! Hon blir istadig, vill slå mot skänkeln och andra protester. Vad gör man? Jag har aldrig hålit på med ston så mycket.. jag vill ju inte pressa henne så vi inte kan vara vänner mer, men samtidigt får hon ju inte bestämma vad hon ska göra eller inte. Nu tar vi några dagars vila och funderar på saken. Men är det någon som har några bra tips? Så jag får henne dit jag vill men utan att hon tjurar ur helt 


Varför har jag inga bilder på hästarna som jag kan dela med mig av?

Kommentarer
Postat av: mia

Det där låter som en dam som skulle behöva lite Parelli träning, kanske lite klickerträning men framför allt AR-träning för att lära sig att bära vikt på sina bakben o hitta balansen.

Kanske kan hjälpa dig någon helgdag.

Kram

2010-09-08 @ 13:45:59
URL: http://lusitanoqsen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0