Helena i paddocken

efter ungefär en veckas mys och lugnt lunkade i skogen var det dags, Helena kom till stallet och hade träning med oss. Jag hoppas Baxter tyckte det var lika jobbigt som jag, efter bara ett par varv i trav så kände jag hur det brännde i låren! Men jag tycker nog att det gick riktigt bra ändå, har fått lite bätttre ordning på att ha tummen upp hela tiden, Helena har inte alls varit nöjd med mina händer förrut. Han accepterar vänstertygeln mycket bra nu också, förrut var det stora protester varje gång man tog i honon där.


Känns som han har mått bra av sin sommar, och att han trivs i sitt nya stall :) Ska bli jätteroligt att fortsätta träna på nu i höst. Jag ska rida för Helena igen på torsdag, ska höra med mamma om hon kan komma upp och filma lite, vore nyttigt att se hur det ut. Kan försöka lägga upp den enda filmen som jag har när jag rider på honom, då är han faktiskt ganska stilig tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0