kallt idag!

idag har det varit kallare än kallt, jobbigt. Men nu har iallfall stona åkt iväg till sina nya hem, det var inga problem alls att lasta och skicka iväg dem. Lilla Clip fick traska bort till sitt nya stall och sin nya kompis Clarius. Det var inga problem alls att släppa ihop dom, en något skärrad och förvirrad Clip blev väldigt mycket uppvaktad av en överförtjust Clarius. Men när vi skulle ta in dom så stod dom tillsammans ute i hagen och allt verkade vara bra :)

Lilla sto fölet fick flytta ihop med JetBoy, men har fick någor bryt och jagade lill tjejen tills hon hamnade utanför hagen :/ Så efter att vi fångat in henne och lagat hagen fick dom gå ut igen, och då verkade det ganska lugnt. Jag hoppas att vi ska kunna stoppa in Carolina i den hagen också, skulle vara roligt om dom kunde komma överens alla tre. Samtidigt att ha dem direkt utanför stallet också ;) Carolina har vilat idag, red ut på henne igår. Det var en så sjukt härlig tur! Härligt väder, Carolina var sjukt pigg och jättefin. Vi travade på rejält hela vägen runt sjön och upp till bonden och vände, helt perfekt! Hon känns verkligen fin just nu och på onsdag ska vi in på banan igen. Jag hoppas verkligen att det går bra, just nu så känns det som att jag kommer bli besviken om det inte går bra.

Baxter har joggat lite i ridhuset idag, fokuserade ganska mycket på mig själv. Att jag är noga med händerna, håller dem jämt och i samma höjd. Jag vill gärna höja upp ena handen och lägga den vågrätt istället för lodrätt. Och så har jag väldigt lätt för att bli lite hängande i höger hand, i bägge varven. Inte bra! Men när jag verkligen tänkte och fokuserade på det så gick det riktigt bra :) Imorgon ska Helena rida för Maria Eriksson.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0