Helgens äventyr

Hej,

den här helgen har varit full av hästar - härligt!

I fredags åkte jag till stallet vid 11, kollade på unghästen först. Han var fin och snäll, men han blir 2 år nu i årsskiftet, så jag tänker nog hålla mig vid planen att skaffa en som är ännu yngre. Vill ju ha några år till med bara Baxter :)

Sen körde Helena dressyrpass med mig, vi tränade på dressyrprogrammet inför nästa helg och sen jobbade vi med övergångar skritt och trav. Han vill gärna ta baken innanför spåret precis i övergången, mest i vänster varv. Men vi jobbade med att tänka en öppna innan övergången så han inte fick chansen att göra sådär och det funkade jättebra. Han kom igång riktigt bra när vi hade hållit på en stund och kändes hur fin som helst! Vi lyckades också komma på knepet för att få rätt galopp i höger varv. Känns riktigt bra inför tävlingen :) Kan säga att mina ben var helt färdiga efter det passet!

Sen kom Per upp till stallet med mat som vi åt i cafeterian innan han gick ner i stallet och skodde fina Markuss, jag stannade också kvar hela tiden. Skönt att bara vara i stallet och surra lite med folk.

På lördag morgon var det lokal-regional ponnytävling och jag var funktionär i sekretariatet hela dagen. Idag däremot har jag suttit på läktaren tillsammans med syster, Helena och Rebecka hela dagen. Kul att se alla duktiga hemmaekipage! Happy har också varit med och tränat på att sitta still och vara snäll. Det gick verkligen över all förväntan! Hon satt så snällt på läktaren på hennes gosfilt som vi tog med.



Just nu sitter jag och planerar veckan, det ser ut att bli ganska fullt upp! Tyvärr inte med saker som kommer inbringa någon större inkomst, men det är iallafall skönt för hjärnan att ha saker att göra :)

Kommentarer
Postat av: Carina Slättman

Hej där Matilda!



Jag håller tummarna för er inför dressyrtävlingen! Ni kommer att vara ett förtjusande ekipage. Ska bli kul att följa er framöver. Rid lugnt!



Många hälsningar från Carina S

2010-11-07 @ 21:45:37
URL: http://stallslattman.zoomin.se
Postat av: Brusella

Var med och tävla om ett PFIFF schabrak på min blogg ! :D http://brusella.blogg.se/2010/november/vintertavling.html#comment

2010-11-08 @ 23:43:51
URL: http://brusella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0