Kvällsblogg

Hej!

Idag har varit en ganska skön och bra dag. Började med att städa lite i huset, kanske var lite för länge sen det blev gjort nu ;) Skönt att ha det fixat för den här gången.

Sen åkte jag iväg till Baxter och red ut tillsammans med Carolina och Mackan. Vi stack iväg till Snägden! Det var så länge sen jag ens red dit så jag visste knappt hur vi skulle rida. Men det var mysigt, Baxter var pigg först men han tyckte det var lite jobbigt också.

När jag kom hem hade Per tagit in Carolina och gett henne nya fina framfötter och skor. Så när han var klar med det stack jag ut och red direkt, det var fint underlag på banan så jag red tre intervaller på henne där, hon kändes suuuperfin! Jättehärligt! Och med tanke på att hon ska in till Bergsåker på måndag kändes det ännu bättre :)

Imorgon är det hoppträning med Baxter gäller först på morgonen, jag är nästan lite nervös för att jag hoppas så mycket att det ska gå bra. Efter det hänger Elin med tillbaka till Storberget och så rider vi en sväng tillsammans, har lånat en häst hos grannen också så vi får varsin. Carolina ska få gå med pessoabettet för första gången imorgon och se om hon accepterar det, isåfall tänkte jag nog ha det inne på banan ifall hon blir het där. Ibland tycker jag att vissa hästar inte vill acceptera bettet utan de liksom bara släpper det. Då är det bättre att ha ett milt bett som man kan ta i.

Nu ska jag invänta Per som är på väg hem från fotbollsträning snart och sen sova, så jag är utvilad och på topp inför hoppning imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0