Lååång dag, jag förtjänar en ny hjälm!

Jag lyckas aldrig planera mina måndagar bra, thats it liksom. De senaste veckorna har jag sett till så jag har haft fyra hästar att rida på tre olika ställen varje gång. Det är riktigt jobbigt, fast å andra sidan är det skönt att kick-starta veckan direkt! Bättre än att spara dem till fredag.

Började imorse med att åka till Oxsta för att rida Penny och Gurra. Eftersom Gurra fortfarande bara skrittar och det var -15 grader så frös jag riktigt rejält. Som tur är får man upp värmen på studsbollen Penny :) Vi fortsätter att jobba på med galoppen. Hon har svårt med aktionen i traven och vill gärna gå snett hela tiden. Därför han Erik som äger henne fått rådet att låta henne galoppträna, hon är dessutom sne och snett musklad i bakkärran så att få henne att ta högergalopp har varit en riktig utmaning. Men nu har hon blivit jätteduktig! Roligt att känna framsteg, hon är ju faktiskt bara 4 år också. 

Väl färdig där var det bara att hoppa in i räserbilen och skynda hem igen, kl 12 hade vi bestämt med Kristin och Quito Bay att träffas inne på Bergsåker. Carolina har ju varit hos oss sen i slutet på juli och idag var det dags att ta in henne på banan och se om träningen gett något reslutat. Eftersom jag inte ville rida själv där inne så var Kristin snäll och lastade sin kuse så vi fick sällskap, det var perfekt. Carolina skötte sig iallafall super!  Hon vart inte alls stressad och spänd som jag var rädd att hon kanske skulle bli. Vi travade genom kurvorna också! Det kändes jättebra att vi klarade det, även om vi inte red allt för fort. Men sista kurvan hade vi ganska bra tempo ändå :) Så nu hoppas jag att hennes ägare blev nöjda med vad dom såg och att vi kan fortsätta träna på lika bra :)

Sist åkte jag till Baxter-ungen, han är alltid så snäll och söt. Tänkte att det var en bra idé att rida lite galoppintervaller, bra för honom att få göra av med lite energi samtidigt jobba på ordentligt med sin stora galopp. Och bra för mig att inte behöva arbeta så mycket! Men tänk vad fel jag hade, efter att ha ridit hela morgonen var mina ben inte alls upplagda för någon galopp ;) Men jag bet ihop och det gick bra ändå. Det kändes nyttigt för oss båda.

Jag vill ha en ny hjälm också, vore schysst med en sån här. Men vilken färg?



Tycker den bruna är superfin, men passar den till svart kaval och svarta stövlar? Fast sadel och träns är ju brunt... :)


Kommentarer
Postat av: jenny

den mörka var snygg, men kanske mer svårmatchad... funkar den ljusa till den bruna sadeln..? :p

2010-11-23 @ 09:05:10
URL: http://jav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0