Tisdagkväll

Igår spenderades en stor del av dagen i Oxsta, red Penny, Gurra och ett kallblod som kallas för Nubben. Första gången jag red honom, han var väldigt het och lite stressad, men han var som en liten räserponny! Vi ska försöka träna på att få honom lång och låg i formen och att ta vänstergalopp. Penny var jätteduktig och vi fick till högergaloppen riktigt bra tre gånger. Hon lär sig snabbt :)


Här är Nubben på en dålig bild. Han hade ett svårmanövererat stångbett, nästa gång ska jag ta med mitt tredelade pessoa och se om vi kommer bättre överens med det :)

När jag kom hem från Oxsta tog jag en svängom med Carolina, vi travade två varv runt Bandsjön. Bara lugnt tempo på tygeln hela vägen, hon var jätteduktig och snäll, tur det med en mörkrädd pilot på ryggen ;)

Idag började jag och Per med att åka till stallet för att byta till vinterskor och sulor fram på Baxter, han är så rolig när Per ska sko honom. Han håller på med alla grejer som Per har, lägger hela huvudet över hans rygg när han har hoven framåt på pinnen osv. Efter det hann jag nästan bara med lunch och hem och vända innan det var dags att åka tillbaks till stallet igen! Helena hade träning för Maria Eriksson idag, dom tränade skänkelvikningar och lite galoppfattningar. Det gick bra, han har svårare för att flytta sig åt ena hållet, just nu kan jag inte minnas åt vilket håll det är. Vi har också bokat hoppträning med Annelie på fredag! :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0