Uppdatering från helgen

Fredag - Hoppträning med Baxter, gick så jävla bra! Han är verkligen en kung! Han var superpigg och glad, först lite trav och galoppbommar följt av små brallserier. Sen hoppade vi en liten minibana på tre hinder. Det gick riktigt bra, nyttigt för mig att bli tvungen att trycka ner rumpen i sadeln och rida direkt efter hindret istället för att låta honom flamsa iväg.

Efter det gjorde vi som en 5.5a fast med galopp anridning, gick finemang det med :) Han är verkligen lyhörd och snäll, även om vi ligger lite tokigt så kan man bestämma själv om jag vill ha att han ska trampa om eller hoppa av. Känns riktigt skönt att han ställer upp.

Resten av fredagen gick åt till att rida här hemma tillsammans med Elin, hon red Carolina och jag fick låna en häst av Lars. Sen åkte jag runt på massa uppdragen resten av dagen. Kom inte hem förrän sent och då var det bara att hoppa raka vägen ner i sängen!

Lördag - Jobbade hos Svante Båth, jobbigt! Sen åkte Per, mamma, Hasse och jag iväg till syster.

Söndag - Kom precis hem igen, idag har mest bara varit en lat dag. Vi åkte till Jennys häst en sväng bara, rätt skön dag :) Nu ska jag strax krypa ner i sängen, imorgon ska jag försöka vara i Oxsta senast 8 för att rida Penny pch Gurra. Kl 12 ska vi vara inne på Bergsåker med Carolina :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0