Hästighöstdag

Hej!

Såg att en del av det jag skrivit igårkväll hade försvunnit på något sätt, det jag skrev var iallfall att vi red ut en liten sväng igår tillsammans med syster som fick låna Regina.

Idag har det varit fullt upp med hästar hela dagen :) Började med att mocka hos pojkarna och sen ta en tur på Carolina, vi skrittade fram lite i skogen och runt kraftstationen sen red vi på ängen. Det gick verkligen superbra! Travade på ganska mycket och hon har verkligen hittat fin balans och bjudning nu. Red 8-volter på ungefär 10-12 meter, och hon klarade det ritkigt bra. Lite stret och protester bara men nu accepterar hon att man rider på framåt ur det lilla tjaffset istället för att hon vill stanna och tjura :)

Efter det packade jag in sadel och lite annan utrustning och susade iväg till Oxsta, skulle rida två travare där. Först lilla Penny Share, 4 år, hon har haft lite trassel med aktionen och Erik ville att jag skulle prova rida galoppintervaller med henne. Det gick hur fint som helst, tre intervaller och alla i galopp hela vägen, det var faktiskt över förväntan! Efter henne red jag ut på Redgauntlet eller Gurra som han kallas, 6 år, han har haft en gaffelebandsskada så han skrittar bara just nu. Han är riktigt häftig att rida! 170 cm hög och är rund och fin som en ridhäst, han var hingst ända tills han var 5 ungefär så han har kraftig hals. Och så är han riktigt röd i färgen, ska försöka komma ihåg att ta en bild på honom någon gång :)

Sen blev det bilfärd hem till Storberget igen för middag och göra klart hos stona, sen åkte jag och Per till Baxter. Han har vilodag idag men eftersom han hade trampat av sig en sko igår och det ändå var dags att sko honom så fick han nya fina fötter idag, tur att vi har fina Per! :)

Nu är alla hästarna nattade och vi kollar på travet, imorgon blir det skogstur med Baxter, hoppas vi kan göra sällskap med Markuss. Carolina ska nog få sig en skrittsväng också och mjuka lite på kroppen, undra vilken dag jag kommer få upp Per på henne ;)


vem ska bli far till hingstungen?


Saigon


Sir Oldenburg


eller Figaro R?

Kommentarer
Postat av: jenny

sir oldenburg är sjukt fin, men jag känner en välartad hingstunge efter figaro också :)

2010-10-05 @ 11:07:53
URL: http://jav.blogg.se/
Postat av: mia

Röstar på Figaro, gillar hans exteriör fast det hade inte skadat om han vore skimmel ;)

2010-10-15 @ 14:03:57
URL: http://lusitanoqsen.blogspot.com
Postat av: Ida

Sir Oldenburg eller Saigon =) snygg hals å färg ;)

2010-10-17 @ 23:56:21
URL: http://www.dyk-sportshopen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0