Hopp Braxen!

Åååh, det gick så otroligt bra att hoppa idag. Känns så kul att äntligen vara lite igång med det jag vill göra, han var så modig och duktig. Vi hoppade en liten linje med 5 och 6 galoppsprång emellan. Jag tycker verkligen att Annelie är super att rida för, hon var verkligen på mig med att sätta ett riktigt bra tryck i galoppen. Jag har aldrig hittat det läget själv utan hjälp. Mycket bra känsla inför fortsättningen nu :) Känns riktigt speciellt att ha ridit in honom själv och nu kunna börja rida ordentligt och se så fina resultat, han är verkligen en superkille finaste Baxter! Hoppas att allt kan få fortsätta lika bra framöver så kommer både jag och Helena att kunna ha så mycket roligt med honom.


Carolina fick en skrittur med Per på ryggen :) Jag gick brevid och försökte lära honom att få henne på tygeln, dom var riktigt duktiga båda två. Imorgon ska jag rida henne lite mer, blir nog liknande som senast på ängen. Hoppas hon känns lika fin och duktig som sist. Eftersom jag har stalljour i helgen på THF vore det bra om hon fick sig en riktigt genomkörare så hon kan ha ledigt i helgen. På måndag kanske hon får följa med till Oxsta och testa lite intervaller igen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0