long time no see

Hej!

Varit dåligt med uppdatering nu, har varit långa dagar och ett internet som inte velat samarbeta med blogg.se, om man ska skylla på nånting.

Det gick iaf jättebra med Carolina på THF i torsdags, hon skötte sig bra och tyckte att det var riktigt skönt att få sträcka ut i några intervaller :) Det var riktigt roligt att rida lite fort också! Dock har hon avslöjat nu att det här fjantet med vattenpölar bara är dumheter för det gick minsann hur bra som helst att trava igenom stora vattenpölar där borta. Nu kommer jag vägra acceptera sådant fjant :p

Baxter hade ju hoppdate med massa roliga tjejer i tordags, fast vi tog det väldigt försiktigt och skuttade bara ett litet kryss på diagonalen och provade på att galoppera över några bommar. Har bokat in lektion med Annelie nu på onsdag när vi ska ta och hoppa lite. Blir så osäker om jag ska göra det själv för han hoppar ju över hindret en gång, men sen skiter han bara i det. Så då vet jag inte om jag ska försöka sätta lite mer tryck i honom så han hoppar ordentligt eller om man skulle behöva höja upp lite så han tar tag i det bättre. Men det kommer att kännas skönt att ha en instruktör som kan guida oss!

I fredags hade Helena hand om Baxter och Carolina fick ledigt, jag jobbade 12-timmars på Kappahl. Men igår var jag ut en sväng med Carolina igen, hon var lite bättre nu när hon gått göra av med lite energi, hon stressar ju upp sig så mycket när hon inte får utlopp för sitt spring i benen. Hade tänkt komma ut med henne idag också men tyvärr räckte inte tiden till. Min syter och hennes kille har varit hemma i helgen så idag har vi varit ute på shopping runda.  Köpte jättefina ridhandskar i skinn på Hööks. Hittade också en lädergrimma och sadelpad till Carolina där, hoppas inte hennes ägare blir tokiga på mig!

Baxt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0