Update

Hej!

Usch vad dålig bloggare jag är :p Men jag skyller lite på att interbet inte vill samarbeta.

Snabb uppdate:

Tisdag, Carolina vilade, Helena tränade med Baxter för Maria Eriksson. Per och jag susade runt i stan och Birsta och gjorde massa ärenden.

Onsdag, Carolina fick åka till Oxsta och träna tillsammans med Harry. Hon var riktigt pigg och tyckte det var hur kul som helst att få springa! Hon fick gå ganska många bakvarv och sen tre långa intervaller. Baxter hade välförtjänt vilodag :)

Torsdag, Carolina vilade i hagen hela dagen. Baxter och jag provade att hoppa för Nina Wengelin men tyvärr gick det inte så bra. Vi var i en grupp med 4 andra vuxna hästar så det var lite svåra övningar. Tror inte att det passade honom att stå still så mycket mellan övningarna. Han kom aldrig igång riktigt i kroppen. Men det sista språnget var okej iallafall så vi får försöka glömma det andra och ta nya tag! Vi ska hoppa lite mer för Annelie innan vi försöker oss på Nina-träning igen.

Fredag, tyvärr blev det vila för Carolina igen för dom ringde från Granngården så jag fick hoppa in och jobba. Fast det var ju i och för sig bra för mig att få jobba lite :) Baxter ska nog få en veckan vila nu, han ska kolla tänderna på måndag och sen ett kort besök på kliniken på onsdag för att röntga hans vänsterbak. Han har ju en galla där som inte vill ge med sig så vi ska kolla så han inte har en lös benbit där. Så då passar vi på att ge honom ledigt ett tag!

Imorgon ska jag iväg tidigt och jobba hos Svante Båth på morgonen och sen vidare och kolla på hoppträning på THF. Sen ska jag hem och rida på Carolina! :) Hoppas att det blir finväder så vi kan ta en mysig tur i skogen. Jag måste verkligen önska mig en kamera så jag kan ta massa bilder på alla fina hästar vi har omkring oss :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0