Seger över Carolina

Hej,

idag tomkörde vi lilla Clarius för första gången! Han fattade ingenting :P Eller jo, han försökte faktiskt så gott han kunde och var riktigt duktig. Efter det och att stallen blev klara så åkte jag iväg till Baxter som hade tandläkartid idag, först fick han en stor och otäck spruta sen var det bara att raspa på! Lill Braxen han blev så snurrig så han kunde knappt gå hem till sin box sen. Fast han hade hakar på högersida som var ganska rejäla, kanske därför han har varit lite bäng i högervarv nu på senaste tiden? Men hans vargtänder satt bra till och behövdes inte tas bort just nu, och så hade han två små mjölktänder kvar som han inte har tappat än. Men den ena var alldeles lös, då kommer tandfen sen!

Väl hemma igen tog jag en skritttur på Carolina, hon är så sjukt pigg nu varje dag. I ungefär en veckas tid har hon vägrat gå på tygeln i skritt, inga problem alls i traven. Men det har varit vilda protester och mycket stå på bakbenen, men idag kom vi över det, Matilda vinner alltid över Carolina till slut. Undra när hon ska komma på det också ;) Imorgon ska vi nog ta med henne till Oxsta igen, jag ska rida Gurra och Penny så då kan man passa på. Det känns som att hennes hjärna och ben kan behöva få utlopp för lite spring igen.

Baxter ska få blir skodd bak också, Per ville göra det på morgonen men jag hoppas att det blir på kvällen istället för då vill jag passa på att kolla på träningen för Nina, men vi får väl se. Det får hovslagaren bestämma!
Har suttit och kollat på jobb nu på kvällen, usch! Det finns ju som inga jobb att söka..Sen gjorde jag saken ännu värre genom att gå ut och kolla på hästjobb på hastnet.se. Jag föreställer mig att det är hur kul som helst att joba i något stall som hästskötare och beridare! Fast såna jobb finns bara söderut, och min Per vill absolut inte flytta. Och jag vill ju inte flytta utan honom, så..vi får nog stanna där vi är just nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0