ÄNTLIGEN!

har vi internet uppe i huset så vi kan sitta här hemma på kvällarna och surfa :)

Idag red jag Baxter i paddocken en stund och det gick ganska så bra, han var snäll och duktig. Är så sjukt sugen att börja hoppa med honom nu, försökte få tag på Annelie idag för att höra om hon har tid med oss på tisdag men jag fick inte tag på henne. Får göra ett nytt försök imorrn, isåfall ska jag höra om vi kan ta 45 minuter och så tar vi fram lite bommar och hinder.

Carolina gör också fina frmasteg, fortfarande tjurig och lite väl grinig men okej ändå :) Vi använder kanten på ängen och går i lite slutor så vi tvingar det där höger bak att jobba lite.

Men till det som snurrar mest i mitt huvud just nu! Jag är så sugen på att skaffa mig ett hingstföl! Ett som föds nästa vår, då kan jag ha den på tillväxt här medans jag kan träna och tävla på Baxter :) Och sen när bäbisen har livit stor så får man väl se om man väljer att ha kvar den eller sälja. Det vore otroligt roligt om det skulle gå, jag ringde till Baxters uppfödare igår för att höra vad han hade betäckt med i år, och han hade tre ston dräktiga.

Baxters mamma som är efter Sack var betäckt med Figaro R, ett sto efter Chapman var dräktigt med Saigon. Och en tredje som jag inte minns stammen på är dräktig med Sir Oldenburg. Har suttit och kollat på dessa 3 hingstar nu och jag är kär!  Om det blir ett hingstföl efter Sir Oldenburg skulle jag bli världens lyckligaste om jag fick köpa den! Jag skulle genast kalla den för Sir Väs :)



Har lånat bilderna ifrån http://www.eklunda.com/

Kommentarer
Postat av: mattemia

Väldans VACKER hörru!

Kram

2010-09-08 @ 13:50:31
URL: http://lusitanoqsen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0