Framsteg

Oj, nu var det någon dag sen jag lyckades ta mig lite tid för bloggande :) I söndags hann jag inte med riktigt allt jag hade tänkt - tallrikarna är fortfarande inte uppackade. Carolina och jag var på tur runt den vanliga slingan när jag kom på att man kanske kan pussla ihop två stigar och rida över berget! Två jägare i ett jakttorn stoppade vår framfart och jag var livrädd för att få en kula i ryggen när vi vände, men det gick bra! Får prova att rida där någon vardag och hoppas att inga skjutgalna kaffekask nissar dräller i skogen. Men Carolina fick träna på att gå över livsfarliga vattenpölar, jag hoppas att ingen såg våra "graciösa" hopp ;)

I måndags hade både hon och Baxter vilodag så jag fixade Baxter innan jobbet och var ut till Söråker en sväng och hjälpte Jannice med Desse, det är så kul att se när hon rider honom för dom är jätteduktiga! Min lilla tjurhäst som är så stilig nu :) Innan jag åkte därifrån passade jag på att kika medans 26-åriga Jasniec fick tandsten borttagen.

Jasniec är en vamblodstravare som jag hade turen att få låna och tävla på en säsong, jag var nog 14 år och Jasniec 19. Vi hade massa kul och var bland annat med i Timrås lag. Innan hade Jannice tävlat 1,20 med vinster och placeringar!




Idag så hade jag ställt väckaren tidigt för att hinna rida Baxter innan jobbet som började kl 10, jobbigt när man är så morgontrött som jag! Men efter att ha övertalat mig själv en stund kom jag iväg, min planer såg först ut att vara förstörda när regnet verkligen ö s t e ner, men det gav sig tills jag hade mockat och gjort iordning så det gick bra ändå :) Bäbisen var ganska pigg idag så det gick riktigt bra med övergångarna, känns bra inför lördagen.
Carolina har haft tid med kiropraktor idag, tyvärr var jag på jobbet då så jag missade det, men när jag kom hem fick jag höra att vi fått väl godkänt på jobbet som vi har gjort sen senast! Hon tyckte att det hade blivit fina framsteg så nu ska vi köra på likadant i en månad till innan vi börjar fila på nya planer. Spännande!

Imorgon ska båda hästarna vila, tur det för jag jobbar mellan 0800-1930, Granngårdens VD och regionschefen ska komma och inspektera oss så det är bäst att man är utvilad och välkammad!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var "fantastiskt bra", inte bara "väl godkänt" från Carolinas Kiropraktor.

Fortsätt i samma stil så blir det Solvalla sista helgen i Maj nästa år... :-)

2010-09-21 @ 22:51:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0