kväll på Storberget

nu har vi spånat i alla boxar och tagit in hästarna för natten, första gången sen sista dagarna i maj som dom ska sova inne. Jag tror dom har haft en härlig sommar och att sex hästar kommer ligga på rygg med benen rätt upp i vädret och snarka!

Baxter Braxen hade vilodag idag efter att Helena longerat honom inspänd igår och tränat massa massa galoppfattningar! Men vi kunde ändå inte motstå att följa med Carro, Sara, Markuss och Latte ut i skogen så jag gick till fots med Baxter i grimma och grimskaft, jag tror han tyckte det var ganska mysigt! Imorgon ska vi ta en skogsritt, hoppas vi får sällskap med Elin och Nikita. Jag anmälde honom till klubbtävlingen nästa helg idag, det känns spännande! Det får väl bli som det bli med galoppen, jag är nöjd om han sköter sig i travprogrammet och jag lyckas sitta ner och hänga med i hans stora trav ;)

Carolina skulle ha blivit riden på en liten mystur idag bara men när jag kom hem så spöregnade det så vi hoppade över det och pysslade lite i stallet istället. Prövade att sätta på henne min pelhamstång, eftersom hon började gnissla tänder sist när jag red så har jag fått lite tips om att prova byta bett. Tänkte att man kunde ha det i "vanliga" bettringen så man inte får hävstångseffekten. Kanske provar det imorgon när vi ska ut och kämpa lite.

Imorgon är min lediga dag och jag vet inte hur jag ska hinna med allting, kl 8 ska hästarna släppas ut och 10-11 ska fölungarna chipmärkas, det vore kul att vara med och se det. Så jag måste kanske rida Carolina innan det för kl 17 är det middag här hemma för Pers morfar som fyller 75 år, då hinner jag med några timmar hos Baxter där emellan. Men Per och jag ska åka och kika på en soffa i Elin och Henkes nya lägenhet också :) För ungefär en månad sen köpte jag nya tallrikar men dom står fortfarande kvar förpackade på köksbordet, och det måste verkligen städas här hemma, det blir full rulle hela dagen tror jag! :)

Kommentarer
Postat av: Carina Slättman

Hej Matilda!



Kul att du har anmält dig till klubbtävlingen!! Hör av dig lite närmare om tid så kommer jag och kör lite hejarop från läktarn :o)) :o))



Många hälsningar från Carina S

2010-09-19 @ 20:55:31
URL: http://stallslattman.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0