Morgonridning och gnisslande tänder

Hej!

Idag har ja goch Carolina varit ute på en morgonsväng, vi hade sån tur så vi kom ut precis när det slutade regna :) Jag vet inte hur jag ska säga att det gick idag egentligen, hon var jättefin i travet på sandvägen, tar bra stöd i tyglarna och lagom framåtbjudning. Vi lyckades också ha bak- och framben på rakt spår ganska långa bitar, övergångar mellan skritt och trav fungerade också helt okej! Vi gick också upp och kollade läget i Carinas paddock typ 10 minuter men där var det inga glada miner på Carolina, hon stannar helt upp och vill inte alls gå framåt. Därav det mini-korta passet där inne, känns inte som nån bra idé att tjaffsa där inne allt för länge. Men jag tyckte att hon har blivit annorlunda i sidorna, förrut var det vänstervarv som var tjurigast och bakdelen ville vara på helt fel ställen, men idag var det så i högervarv. Fortsättning följer....

På hemvägen började hon också gnissla tänder, håller det på att brinna för henne då? ;) Nä, men jag smsade Mia och hon hade ungefär samma teori som mig. Att hon blir frusterad och spänd när det blir för jobbigt. Jag måste lära mig att veta hur långt jag kan pressa henne innan det räcker, har ju inte känt lilla Carolina så jättelänge heller.


Baxter och jag skulle ha ridit ut igår morse men det var 4 grader och regn ute så vi gjorde ett litet pass i ridhuset istället, det gick rätt så bra det med! Han har börjat bita sig fast i högertyglen igen och jag blir lite lätt hängnade i den tyglen istället för att vara lite snabb i fingarna och lossa honom där istället, men vissa stunder fick vi till det bra! Prövade också för första gången att sitta ned på honom i travet, hade hoppsadeln så det var lite klurigt men det gick bra ändå! Idag är det Helena som ska vara hos honom, hon ska longera och öva på galoppfattningar medn honom inspänd. Om vi bara får till lite bättre fattningar så kan det nog mycket troligt bli tävlingsdebut i LC:1 på THF den 25/9 :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0