Sent som vanligt

slutade redan klockan fem, men vad hjälper det när man inte vill stressa i stallet? Var ute och skrittade med Karkuss och hans roliga tjejer Sara & Carolina. Sen när dom styrde mot stallet så tog vi en galoppsväng runt i skogen :) Härligt! Och pigg blev han också när hans kompis försvann.

När jag kom hem hade snälla Per och Ann tagit in Carolina och börjat  göra klar henne så jag hoppade bara upp och red henne en stund på ängen, det gick riktigt bra. Hon har börjat fatta att det inte finns nått annat alternativ än att göra som Matilda vill! Vi lyckades att trava på lite böjde spår idag med henne kvar på tygeln, och i några steg så tyckte jag att hon började hitta rätt okej balans. Hon gör framsteg ganska snabbt så hon är rolig att jobba med :)

Nu ska jag krypa ner i sängen och drömma om en fölunge som travar såhär!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0