Träningen igår

för Annelie gick jättebra! Vi började att prova flytta honom lite och jobbade med övergångar. Han har jobbigare med högerbak så att flytta till vänster blev lite besvärligare, men vi har fått en övning i läxa som vi ska träna på :) Jag är så sugen på att börja hoppa med honom också! Vi har ju bara tagit något litet skutt tillsammans med Helena innan och travat lite bommar för Marita. Har anmält oss till Nina träningarna men dom håller ju till hemma hos Nina ett tag till och då blir jag lite för lat för att lasta och köra dit honom. Det börjar ju bli både mörkt och kallt på kvällarna nu så dom kanske flyttar till Timrå snart igen. Dessvärre tänkte inte jag mig för alls när jag tog på mig jobb den här månaden så jag är nog inte fri nån torsdagkväll alls... Vi får väl köra igång i oktober istället, fördelen med det är ju att han kommer hinna få mer kondis så vi får ut mer av träningen!

Carolina hade ledigt från ridning igår men vi tog in henne på kvällen och gjorde massage- och strechövningarna som vi från av kiropraktorn, idag ska Per slå på henne nya bakskor medans jag är på jobbet så ska jag försöka hinna med en ridtur när jag kommer hem, bara det inte blir för mörkt, jag är nog inte hemma förrän halv 9.

Lilla Clarius fick gå på sin första skogspromenad igår. Jag, Per, Jetboy och han promenerade en sväng här i skogarna och dom tyckte båda två att det var riktigt mysigt.

Önskar att jag hade mer tid på dagarna så jag hann sticka ut och springa nån dag i veckan också, det skulle underlätta ridningen med lite mer ork!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0