trött tjej

Nu börjar jag känna mig riktigt mör, har jobbat 9 dagar i rad, men nu är det bara imorrn kvar och sen har jag en ledig efterlängtad dag! Baxter har busat i skogen och sen tagit det lugnt nån dag, men idag var det Helena som ahde honom och red. Det hade gått bra :) Carolina fick en riktig långtur igår upp till snälla Carina och Leif som låter oss låna deras paddock. Hon skötte sig riktigt bra där uppe! Men hennes problem och svårigheter blev mycket påtagligare när jag red på jämt underlag och hade riktiga staket att hålla mig efter, men det är bara att jobba på :) Det känns inte som att hon blir riktigt lika tjurig nu så fort det blir lite jobbigt. Hon ska få två dagar ledigt nu och på söndag så ska Mia komma och hjälpa oss lite med nya tips och övningar, det ska bli jätteroligt för Mia är så duktig ich snäll!

På tisdag är det Maria Eriksson träning för Baxter, Helenai sadeln och Matilda på läktaren. Ska bli spännande att se hur det går och höra vad hon tycker att vi ska träna och tänka på med honom, alltid bra med nya utlåtanden så man inte fastnar i samma saker.

Nu ska jag ha en mysig kväll tillsammans med Per och bara slappa så jag kan vara pigg och glad igen imorgon!



Här är min söta hund som jag lyckades fånga på bild för någon dag sen när vi var ute och betade med Baxter, idag har hon för första gången sedan i april fått varit lös tillsammans med Pers familjs hundar, Tanna och Olivia. Det är hennes bästa buskompisar och det är så roligt att få se henne springa lös igen!


Kommentarer
Postat av: Carina Slättman

Hej där Matilda!



Kul att få se Carolina! Charmig tjej! Hälsa gärna på fler gånger!



När tränar Helena och Baxter på tisdag?



Många hälsningar från Carina S

2010-09-10 @ 22:41:27
URL: http://stallslattman.zoomin.se
Postat av: Matilda

Det ska vi absolut göra :) Hon ska rida kl 1730-1800, kom gärna och sitt på på läktaren med mig

2010-09-11 @ 16:24:34
Postat av: Carina Slättman

Hej igen Matilda!



Ska försöka komma upp på THF på tisdag!



Hare Bra!



/Carina S

2010-09-12 @ 20:41:22
URL: http://stallslattman.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0