Dagens film

Det blev 0 fel idag i 80cm :) Dagen med Exxet började sisådär, jag och Vickan gick ut till hagen för att hämta honom och jag vet att han gärna hittar på något spex på vägen in så jag var på min vakt. Men inte hjälpte det, ca 10 meter före stalldörren så drog han iväg, åkte med en stund på isen i hopp om att få stopp, men icke. Gick in och hämtade en kraffthink - då kom han rätt så snabbt tillbaka. Borstade av honom och fixade innan tävlingen började eftersom jag skulle hjälpa Rebecka lite och stå på banan i 60cm. Rebecka, är Helena som äger Baxters unge, red sin tredje klubbhoppning idag och gick 0:a för första gången! Kul :)

När jag sedan skulle gå och hämta hästen i stallet så hade jag ingen koll på hur lång tid det var kvar för dom körde inte med ljudanläggningen. Gick ut och ledde honom utanför stallet innan jag skulle få komma in, det var ingen bra idé. Han var helt jävla bananas, gick i passage och reste sig, hoppade och skuttade runt. Som tur var fick Anneli syn på oss så hon skickade in oss på framhoppningen lite tidigare, då lugnade han ner sig :) Fast jag kan säga att jag själv kände mig lite fundersam över vad jag gett mig in på. Fast när jag väl fick hoppa upp och rida så kändes det bra.

Jag hoppar nästan alltid fram ganska sparsamt, när man inte hoppar några höga hinder så känns det inte som någon idé att sitta där inne och nöta, bara jag känner att dom är igång och lite alert. På banan stog han emot lite dock, men han kan vara lite töntig ibland, blev lite förvånad ändå för det trodde jag inte att han skulle göra. Men vi kom ju runt och jag är rätt nöjd. Är lite missnöjd med att jag mest bara koncenterade mig på hindern inne på banan, tyckte att jag hade kunnat rida bättre vägar och tänkt lite mer på min sits.

Anywho så var det roligt att jag fick chansen att låna den lilla busen på en runda! Per var snäll och filmade ;


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0