Den första

Hej,

jag känner mig lite nere. Känns inte så roligt att skriva här nu, känns som det bara påminner om vad som inte kommer att bli framöver. Men såhär kan livet bli ibland - antar att man lär sig något. Idag fick jag iallafall rida Kupido igen, han och Frasse har börjat gå lektioner igen, men idag var det ingen som skulle ha honom så då passade jag på! Det gick riktigt bra ändå, han blev lite spänd efter att vi hade haft en skrittpaus men det gick över efter en liten stund. Det som är roligt med honom är han att han är så otroligt känslig - man får verkligen slipa på finliret. När vi red igång dom så galopperade vi ganska så lite men idag när jag red så upptäckte jag att när jag ville samla upp galoppen inför ett avbrott till exempel så slöt jag bara om honom lite mer med låret och knät så samlade han upp sig direkt!

Det är som arr ju mindre jag gör med handen desto mer nöjd blir han - det är perfekt träning för jag får verkligen tänka flera steg framåt hela tiden och planera allt i tid för att behöva göra så lite som möjligt. Det är lite roligt tycker jag :) Imorgon skulle han inte heller gå något så jag hoppas att jag får rida honom då också.


bildkälla: http://www2.idrottonline.se/TimraHSF-Ridsport/Ridskolan/Varahastar/Hastar/

Imorgon ska jag också rida ut en sväng på Baxter tror jag, hoppas det är skönt väder. Tror jag ska rida barbacka :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0