dag 1

Hej,

idag har vi verkligen haft fullt upp! Hela dagen gick som ett svisch bara, har assisterat hovslagare med att släppa in och ut hästar, mockat, fodrat, upptäckt en halt häst och kollat på när vetrinär undersökte den, hjälpt till på handikapp lektion, varit ute och sprungit. Och säkert något mer som jag inte minns just nu. Kul dag!

Red ut på Baxter och galopptränade, vi mötte både älgar och en räv :p Men det gick riktigt bra, var nästan inga problem alls att få ner rumpen i sadeln och sitta ordentligt i galoppen! Och när det gick så bra med sitsen och kunde jag verkligen fokusera på min högerhand och blev inte alls fast i den - och därmed blev han inte heller hård och stum i munnen. Det kändes så hilma bra :D

Nu är jag galet trött, har gjort matlåda tills imorgon (duktiga jag) och sitter som ett litet lik i soffan. Ska strax hoppa ner i sägen, fan vad skönt det är att komma i säng i tid på man är pigg på morgonen. Imorgon ska vi träffa studievägledaren kl 10, sen sticker vi direkt till stallet, Ingela ska lära oss att göra några gipspluggar till hästar med strålröta och räta skor. Hoppas vi hinner springa med Ida och Pia också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0