En lugn stund

hej,

idag har varit en rätt så bra dag :) jobbade mellan 9-1930, sen åkte jag till finaste Baxter Brax. Han hade vilodag idag så jag mockade och sen borstade vi och myste lite i boxe. Han är så rolig för han vill alltid goa och pilla på håret, kläderna osv. Möjligtvis bara för att söka godis men det struntar jag i, det är mysigt ändå :) Imorgon är det Helenas dag att ha honom. Jag ska till Oxsta och rida tre hästar, sen ska jag ut med Carolina också. Man kanske ska höra med grannarna hur dom ska köra och våga sig på det? Man vet aldrig. Men jag måste vara klar till strax innan fem för sen ska jag möta Elin i Birsta, vi ska hästshoppa lite.

Just nu sitter jag ensam hemma i soffan och längtar efter Per. Känns som vi inte hunnit ses alls i veckan, jag har kommit hem så sent alla kvällar. Och ikväll har han sen fotbollsträning, men han kommer nog snart :) Hoppas att jag och Penny kan vara lite mer vänner imorgon, hon accepterar ingenting nu när jag rider henne. Får inte nudda henne med skänkeln what so ever, då slår hon på en gång! Har provat att bara gå på henne mer när hon börjar bråka men då blev allt bara värre, höll på att åka av. Och sist försökte jag med att bara vara super försiktig och inte ställa så stora krav alls, bara lång och låg. Men icke det heller! Men hon är tydligen superfin när hon blir körd så därför misstänker jag inte att hon har ont någonstans, eller?  Eller har vi lyckats få in det där vänster bak under kroppen och tvingar därmed bakde´len att spåra bättre än tidigare och så  är det vansinnigt jobbigt? Vem vet, om vi inte hittar någon lösning kanske jag måste anlita en annan ryttare óch se från marken hur hon sätter fötterna och vad som händer. Min vapendragare Elin är starkt tilltänkt, förstår att hon blir sjukt taggad när hon läser det här ;)

Nu ska jag vänta vidare, update kommer imorgon!


myspojkar som betar tillsammans :)

Kommentarer
Postat av: ElinP

Sjukt taggad? Hon kommer ju dänga av mig! Men för din skulle kan jag väll göra ett försök ;)

2011-02-04 @ 08:02:10
URL: http://wickedwonderboy.blogg.se/
Postat av: Carina Slättman

Vilken skön sommarbild!! Längtar!!!

2011-02-05 @ 18:58:24
URL: http://stallslattman.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0