en mån dag - en dag på månen?

Hur kan man vara så trött och stressad redan på måndag?

Dagen bara svischade iväg med utsläpp av hästar, veterinärbesök, sätta gipspluggar på ridskolans hästar, bada en något ovillig Romeo och träna. Jag lät Elin rida ut i skogen och galoppera med Baxter, jag var helt slut och hon var ridsugen - perfekt! Medans passade jag på att goa med Happy Snappy som också varit med oss nästan hela dagen. Just nu är jag hemma hos mami, vi gör en kycklingpaj som jag kan ha att luncha med i veckan. Hoppas den blir god, det är ett eget påhitt av saker :P

Imorgon ska Carolina in på banan (blev det bestämt idag!) så när jag kommer hem nu måste jag genast ut i stallet för att fixa iordning henne. Hon måste borstas, klippas bakom öronen osv..Dessutom måste jag rulla upp alla benlindor, vika och packa alla filtar och se över allt så jag inte måste springa runt tokstressad imorgon på morgonen. Dessutom är det jag som ska värma henne med sadel så vi måste ha ett snyggt schabrak, en passade outfit till mig samt nysmorda saker. När hästägare och kuskar tittar på måste allt vara snyggt och iordning, annars ser det inte bra ut! Tycker jag :) Hörs sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0