Redo för en ny vecka - snart!

Baxter var en mysig kille i skogen idag, träffade Mia och Quartzo ute i skogen! Vi gjorde sällskap en liten stund, Q var jättelustig när vi galopperade för han studsade med rumpan fram och tillbaka över stigen hela tiden! Det var kul att se på, men jag kan verkligen tänka mig att det är halvjobbigt att sitta och rida på honom när han kör igång.

Sen var jag hos mamma och fixade med massa nyttiga saker, nu har jag precis kollat på Solsidan - helvete vad bra det är! Och så förbereder jag mig för morgondagen,  har gjort en jättefin och nyttig matlåda tills imorgon. Köttfärspaj - med sallad, otroligt. Ännu mer otroligt om jag äter upp den också. Imorgon är det första dagen på tredje veckan på vår praktik, ska få följa med på instruktörsträff på Färsta. Det ska bli jättekul och spännande!


Baxter måste alltid vara lindad bak när vi är ute och galoppar, det blev ganska bra idag tycker jag själv. Kanske ska gå aaningens längre ner på kotan? Är det någon som läser här som har bra koll? :)

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag är ingen expert och det är svårt att se på bild, Men det ser bra ut ;) När vi tog hästskötarexamen fick jag lära mig att man inte ska linda över hela padden ("då lindan kan strypa blodflödet")utan lämna några millimeter upp och ner till ;)

2011-02-23 @ 13:09:29
URL: http://linapeterson.blogg.se/
Postat av: mattemia

Himmla kul att du kunde filma Q.s rumpa. Du vet att jag är djupt imponerad av din simultan-kapacitet.

Vi är ju en aning olämpligt ekipage Q o jag, ett högtempat fullblod, med en gammal stel "fjällbjörk" till matte. men vi älskar varann i alla fall ;)

Det där med benlindor har jaglagt ner. Gjorde mig för vid ett träningstillfälle o lindade Q:s ben med svarta lindor (väldigt snyggt) men amatör som jag är så lossnade naturligtvis en av frambenslindorna. Så plötsligt hade en fullständigt panikslagen Quartzo en lång "svart orm" som jagade honom kors o tvärs över ridhuset, å då var det nära ögat med akutavsittning igen....

2011-02-25 @ 14:12:12
URL: http://lusitanoqsen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0