Dagens

Vi kollade på vagnen idag, den var jättefin  :) Och så köpte vi sele och huvudlag. plus att vi fick med två täcken och benlindor. Dessutom fanns en pulsmätare på vagnen så man kan se hästens puls medans man är ute och kör - fiffigt!

Red Baxter idag, hade tänkt rida ut egentligen men vi surrade så mycket med dom vi köpte vagnen av så det var mörkt innan jag kom iväg. Så jag red i ridhuset istället, det gick ganska bra. Lite ringrostiga båda två ;) I början lät jag honom gå på rejält och komma fram och igång ordentligt, men sen när jag vill fånga upp honom igen så är det lite lätt att jag får honom för mycket i handen. Första stegen går bra men sen smyger han upp farten igen och då brosar och med handen istället för sätet - inte bra! Måste tänka på det hela tiden.

Imorgon ska jag och Per åka upp till Stugun, han ska ärbeta och jag och Happy ska vara på minisemester ;)



En ganska söt kille som blev förskräckt när ett otäckt träd kom på besök i hans box, men sen åt han upp den ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0