Galatime!

Ikväll är det dags för året upplaga av travgalan, hur nu det ska gå! Känner mig alldeles för rund om magen för att komma ner i klänningen just nu. Har visserligen ätit en hel pizza precis, men man måste ha en bra grund att stå på hela kvällen, har provat att köra på tom mage tidigare. Rekomenderas icke ;)

Har nyss varit hos Baxter och ridit ut på honom, han var vääldigt spänd. Det blåser storm ute, men det gick rätt så bra ändå. Försökte galoppera så mycket som möjligt, vi måste försöka bygga upp honom rejält i galoppen. Just nu har han väldigt svårt att orka med sin stora galopp när man vill sätta ihop honom lite mer och kunna vända in honom på lite mindre volter osv. Faktiskt så var jag ganska duktig själv och kämpade med att trycka ner rumpen i sadeln och sitta i galoppen utan att han fick skjuta iväg mig, det är så otroligt svårt att sitta i hans galopp. Men idag lyckades det riktigt bra, det blev jag nöjd med. Tyvärr lite på bekostnad av att jag spände till hela höger arm och hand och blev lite hård där. Jag har tydligen väldigt svårt med att koncentrera mig så att både sitta ner och slappna av i högersidan. Måste träna mer! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0