(h)järnbrist?

en otroligt trött tjej säger hej!

De senaste dagarna har jag varit helt slut, har inte känt riktigt såhär någon gång innan. Har verkligen fått tvinga mig själv för att gå upp och gå ut, huvudet bankar och ögonen svider - hela tiden! Men nu har jag konsulterad mina sjukvådare (mamma, Pebb & Helena), dom tror att jag har järnbrist, så nu har jag köpt järntillskott och beräknar att vara på topp någon gång imorgon ;)

Igår red jag Baxter för första gången på tre veckor :) De första fem minuterna kändes det som explosionsrisken var ganska hög, han var väldigt späng, gick och små hoppade. Råkade röra honom med skänkeln ett par gånger och det var som att en elstöt gick genom hela hästen! Men det gick bra ändå, stryrde ut i djupsön direkt de första tio minuterna. Men sen travade vi och galopperade och höll igång i ungefär tjugo minuter till innan vi gick in - nöjda och glada! Det var också premiärturen för min nya hjälm :)

Tog en svängom med Carolina när jag kom hem också, jag blev verkligen positivt överraskad när vi kom in igen för jag höll igång henne i trav hela tiden efter framskrittning. Vi var ute och susade runt i ett bra tepo ganska länge och när vi kom in var hon inte ens svettig under sadeln - det var härligt att se, formen kanske är på g ;)

På kvällen var jag ett levande lik, följde med Per till Bergsåker och kollade lite på travet. Fast jag var nog inte så väldigt roligt sällskap. Idag har jag jobbat hos Svante Båth, sen kikade jag lite på Heed träning innan jag mockade och pussade lite på finaste Brax :) Imorgon ska vi rida igen, och så ska jag och Per åka och titta på en träningsvagn och sele till Carolina - kul! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0