Tävlingen



Han skötte sig faktiskt väldigt bra, lite skrikig och gapig när vi kom fram med slappnade av riktigt bra efter en stund. Framridningen gick också mycket bra, han var lite tittig på ett ställe bara, först var han seg och stog emot lite men strax innan det var dags att gå in så laddade jag upp honom och lät honom susa fram med mer energi och tempoväxlingar. Då kom han igång bra! När vi gick in på banan sen blev han tyvärr superspänd och väldigt tittig på allt. Men vi trasslade oss igenom programmet helt okej ändå med tanke på förutsättningarna så jag är nöjd! Fick 53% och domaren skrev på slutet "fin häst med mycket bra rörelser och elasticitet. Behöver rutin och styrka. Smacka inte". Fick mig en liten känga där ;)  Men  det var ju roligt och bra att hon såg att det var en unghäst och kommenterade så, jag skulle nog kunna ha ett litet plåster över munnen också :p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0