Ögonen blöder

Har jobbat på Granngården idag..tyvärr. Kan man säga så? Känns som jag vekligen hade behövt vara på stallet och plugga jävulen eftersom vi åker till Umeå nästa vecka för att göra hästskötarexamen . nervöst.

Har iallfall ridit Baxter riktigt bra i veckan, måndag trimmade vi i ridhuset. Körde på rejält med galoppen, kan säga att vi båda var helt slut efteråt. Galopperade bara längs långsidorna, gjorde två volter på varje sida. Först började jag med 15 meter och sen försökte jag med 10 meter. Det gick riktigt bra :) Igår skulle jag rida ut i skogen, red barbacka och gjorde miljoner övergångar mellan skritt och trav. Två flugor i en smäll liksom, sitsträning för mig och perfekt för honom att bli lite rappare att ta hjälperna både fram och tillbaka.


Baxter fick prova kylslangar för första gången i måndags - lite läskigt tyckte han ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0