Riddag

Har ridit fyra hästar idag, markarbete med Tara för Annelie. Det gick mycket bättre än i onsdags, fick lite mer kläm på det idag. Annelie tvingade mig att rida på massa framåt även fast det kändes som det gick i 180 knyck! Ganska läskigt när man inte hade ett endaste milligrams stöd i handen... svårt! Sen red jag på Mikron, första gången jag red på honom. Först kändes han lite knepig, fick honom inte alls framfr skänkeln... men efter att han hade kissat ca 30 liter så blev han lite mer framåt ;) Han var riktigt fin att rida på hinder också, fick vara noga med att aktivera galoppen och rida fram till ett stöd i handen mellan hindren. Men han var riktigt rolig :) Sen fick jag rida lite på Elmer också, han är så mysig!

Visiterade alla ridskolans hästar, inte bara mina passhästar utan Elins också - för snällt ;) Och skrev upp allas normaltemp i vår journalpärm. skönt att ha det gjort.

Fleuran ville kolla så att allt skrevs upp ordentligt i hennes journal

När jag kom hem tog jag en tur på Carolina, hittade en superkänsla i traven! Tänkte att jag skulle försöka samla upp den och låta henne bromsa upp och vila ordentligt i steget, första gångerna bröt hon av till skritt några gånger men sen gick det hur bra som helst! Kändes att hon verkligen jobbade - härligt! Men sen blev hon såklart skitsur fr att det blev jobbigt. Sur-Mära ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0