Gårdagen

Hej hej,

igår var det som vanligt REAL gymnasiet som var på stallet. Fast den här gången var både häst- och hundinriktningen hos oss, på förmiddagen var det ridning för hästgänget och efter det fick hundmänniskorna som ville prova rida :) Efter lunchen sen körde vi hundeftermiddag med lite lydnadsövningar och annat fix. Happy hade sådan tur så att hon också var med och fick se alla andra hundar. Det var ju riktigt bra och roligt! Jag har ju tänkt gå en till kurs med henne för att jag ska få lära mig lite mer och för att det är kul för henne, men tid och pengar har gjort så det inte blivit av. Men hon skötte sig riktigt bra igår - busig är hon ju alltid men jag var nöjd med henne, min finaste busunge :)

När Anneli och eleverna höll på att avsluta dagen så stal jag med mig Matilda Nybjörk så red vi Frasse och Kupido tillsammans, jag tog Frasse den här gången. Han är riktigt mysig att rida på, Baxter fick komma ut i skogen på en liten barbacka skritt också.

Nu är det strax dags för att åka iväg till stallet igen, har haft en riktigt seg morgon som följd av en aaalldeles för sen kväll igår. Ska hämta upp Elin hos Blossom på vägen, idag kommer en skola med ca 18 elever som ska prova på att rida - spännande! Efter det rullar eftermiddagen och kvällen på som vanligt med lektioner :)



fin pojkarna får vara med på dagens bild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0