the horror

Idag blev allt till bajs. Först för lång framridning, kom in på banan och hästen blev, som vanligt, en ny personlighet. Han tryckte sig inåt hela tiden och ville dra sig mot utgången så fort han tyckte det fanns ett läge. Jag tyckte ändå att jag lyckades lösa honom något bättre idag än tidigare, var lite kvick i handen så jag inte fick 100 kg att hålla i som det blivit några gånger tidigare. Men jag är riktigt besviken på en speciell sak - han fick en 5:a på sina gångarter, en 5:a?! Det stod i protokollet att det var på grund av skritten.. men allltså jag vet inte. Han tappade verkligen mycket framåtbjudning och slingrade sig. Kollade upp på internet vad en femma betyder,
5 = Med tvekan godkänd.

Alltså, han skrittar slingrigt och med dålig energi men fortfarande med ett gott övertramp, så får han alltså på alla sina gångarter med tvekan godkänt? Det är helt konstigt tycker jag, jag förstår ju självklart att det inte blir en 7:a. Men ändå, jag är less. Avskyr bedömningssporter på grund av såna här saker.

Summa summarum, hoppning är fantastiskt och här kommer filmen!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0