gårdagen

 Igår var det alltså fredag, den här veckan gick verkligen hur fort som helst! Fredagarna på stallet är ibland väldigt sega eller så är dom som igår, precis lagom :) Som vanligt inleds dagen med fredagsridningen, dom var ett lagomt gäng som gjorde lite galopparbete. Helena var med och red på Baxter, han skötte sig fint.

Direkt efter att de har ridit fick jag och Elin oss en duvning också. Jag på Micron och Elin fick Ricken, det var riktigt kul! Anneli var på mig hela tiden om att jag måste sträcka bak axlarna, det behöver jag verkligen. Det som är tokigt med min sits är att axlarna faller fram, måste försöka skjuta fram bröstet hela tiden. Men jag faller alltid tillbaka i samma mönster - och när jag väl sitter rätt så känns det inte som "min sits", det känns bara som att det är en övning jag ska göra ett tag. Jag måste bli bättre på att vara hård mot mig själv när jag rider ensam så att axlarna bak och bröstet fram blir min sits. Galopparbetet gick rikigt bra iallfall, men när vi sedan skulle jobba tempoväxlingar på volten i nedsittning blev det pannkaka - för det första hade jag inga ridbyxor med mig så jag red i jeans :p Hästen hade den halaste sadeln jag var och med om, och såklart det största och huvudsakliga felet - jag har inga muskler! Jag skrattade verkligen åt mig själv för jag är så sjukt svag nu, måste verkligen försöka börja träna igen!  Idag har jag som straff en riktigt mustig träningsvärk, men det förtjänar jag.

Vi hjälpte Ida på hennes lektion för några elever ifrån Böle skola, tog hand om Ricks nos som har soleksem, gipsade och fixade med Misters strålröta och skrittade Elmer, Räven och Frasse i skogen. Eller Elin, Elin och Rebecka red, jag promenerade med min fina hund :)


hästarna var nöjda med att få komma ut i solen :)

Efter att vi slutat kom Per och skodde Baxter, han fick jättefina fötter. Kvällen avslutades med middag och onyttigheter i soffan och läggdags redan 2230. Helt perfekt för idag är jag pigg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0