Måndagstisdag?



Idag tisdag, väldigt förvirrande eftersom jag var ledig igår. Har haft månadg hela dagen!
Iallafall så gick min måndagstisdag väldigt snabbt, känns som det var alldeles nyss som jag satt här i soffan och var morgonsur.

Idag började jag med att mocka åt Brax medans vi väntade på att ridskolanshästar skulle komma in, eftersom vi hade två extra praktikanter idag och hade fyra hästar att röra på så delade vi upp det rätt så smidigt. Kupido skulle travas under ryttare för första gången idag, men tyvärr så kändes han inte riktigt bra =/ ska prata med Maria imorgon och se vad hon säger. Elin longerade den nya hästen lite i skritt och trav, sen satt hon upp på henne och skrittade några varv. Hon var väldigt snäll att rida på, men i longeringen var hon lite sur.


Elin och Räven idag


Red Baxter efter det också, jag var inte alls inspirerad idag tyvärr... det är så tråkigt när jag känner så. Kan någon uppfinna ett motivationspiller? Iallfall så försökte jag jobba med att böja igenom honom lite mer i sidorna, mellanskritt och lite mellantrav. Vi har ju bekymmer med högergaloppen för han byter till vänster så fort man rätar ut honom och vill följa fyrkantsspåret. Men idag kom Elin på en bra idé! Jag fattade högergalopp i vänstervarv, alltså förvänd. Galopperade kortsidan, vände över på diagonalen och red kortsidan i rätt galopp. Sen över diagonalen igen och kortsidan i förvänd. Och så rullade jag som på en stor åtta över hela ridhuset några gånger. Det kändes som en bra grej att göra eftersom han inte bytte. Han fick jobba på i högergaloppen en tag utan byte, och så känns det viktigt att lyckas bryta hans "fixidé" om att byta till vänster hela tiden. Så jag är nöjd med hästen men lite besviken på mig själv för att jag kände mig så omotiverad.

Men imorgon är det hoppträning :)



Baxters första "riktiga" hoppträning för Annelie, här är han 4 år ungefär :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0