nöjd med min lediga dag!

Morgonens "att göra lista" såg alltså ut såhär ;

Plocka ner två sommarhagar
Dammtorka, plocka ihop, dammsuga, skura golv
Köra bort allt skräp såsom kartonger, papper och pant
Tvätta massa maskiner
Göra något med Clarius, gå igenom transporten eller tömköras kanske?
Borsta Happy
Laga mysig middag åt mig och Per som är lediga tillsammans
Fixa matlådor tills i veckan
 
Och resultatet av dagen blev som följer,

- plockade ner en sommarhage iallafall :) Vimsade fram och tillbaka innan jag fått tag på allt jag behövde och tjatat igång fyrhjulingen :P

- Allt i hemmet är fixat, alltså supercheck!

-
Hela bilen fylldes med allt möjligt skräp och kraffs, och nu finns det inte nå mer!

- Har kanske inte tvättat massa maskiner, men tvättat har det iallafall blivit.

- Clarius blev lite lasttränad, även lillebror Clip fick hänga på. Han var dock inte lika snäll och medgörlig som Clarius men han gick in och igenom transporten två gånger. På vägen ut hade han en väldigt spejsad variant av spansk skritt för sig, som också avslutades med någon sort capriole. Han tyckte minsan att det var väldigt svårt att komma ner för rampen. Haha, han är en sötnos. Önskar att man hade fått med det på film :) Efter lastträning fick Clarius gneta på lite med "häst vid hand" träning. Han ville mest bara gå hem eller halvligga på hans förare, men det gick bra på slutet!
 
- Lagade god köttfärspaj! Det är gnetigt när man håller på med det för det tar sån tid, men nu är jag mycket nöjd med att ha gjort det. Blev en väldigt mysig middag med en rätt så nyvaken Per och frysen är nu full med matlådor.

jo, har även hämtat ut med HTC som varit på lagning. Skönt att ha den lilla fina saken hemma igen :)

Så överlag är jag mycket nöjd med allt som hunnits med idag, hade jag haft mini-marshmallows hemma nu hade jag firat dagen ungefär såhär




Kommentarer
Postat av: Jenny

Note to self; Köpa mini-marshmallows till Matildan

2011-10-18 @ 14:59:55
URL: http://jav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0