uppdatering från Jämtland

Hej!

Igår hade vi lite pyssel för oss på stallet, började morgonen med att frysa i ridhuset på morgonridningen. Efter det hjälpte vi Ida med en grupp barn från Böleskola, senare fick vi hoppa in och rida tillsammans med Mariedal och Ala, två högstadoieskolor som rider hos oss på fredagar. Dom skulle köra working equitation så det var ju jätteroligt att få hänga med på! Jag fick rida lilla Exxet, han är ju hur frän som helst. Först var han mycket tveksam när Anneli och Ida plockade fram sakerna, men sen visade han sig vara hur duktig som helst! Vi gick över bron, tog oss igenom grinden (på första försöket också!), galopperade med flaggor och räsergalopperade mellan tunnor :) Riktigt skoj att på prova på!

Tömkörde Kupido också, det var första dagen han skulle få prova på at trava så vi tog det från marken ;) Dock blev det inte mindre svettigt för det, försökte gå så fort jag kunde men inte hjälpte det - fick småspringa för att hänga med, måste ha sett heldumt ut :P

Helena tränade för Anneli med Baxter, han hade skött sig helt okej! I helgen är det Emelie som är snäll och tar hand om honom när jag är borta. Jag och mamma har åkt till syrran över helgen, vi har varit inne i Östersund och kikat runt lite. Nu ligger vi bara och slöar :) 


nya ridskolehästen som kom igår, spännande att lära känna henne lite till veckan, självklart är bilden snodd av Elin 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0