Hopptävling och lastträning

Hej,

dagen började med att jag och Elin åkte till Näset för att kolla på hopptävling. Vickan hoppade 90 och 1meter med Rick, det gick jättebra så det var kul att se! :) När jag kom hem så gjorde vi klar transporten för att prova lastning med Clarius, det var första gången. Vi trodde att han skulle vara rätt så snäll, men att han var så snäll som han faktiskt var trodde vi nog absolut inte!

Tog cirka 30 sekunder tills han gick in, Per har ju en så smart transport som man kan lasta av fram på. Det var ju verkligen bra för dagens övningar. Han fick gå in som vanligt bak, stanna till inne i släpet för att få lite godis och mycket beröm. Sen knatade han bara rakt ut framtill, helt perfekt! Han fick gå igenom och stanna till där inne tre gånger, den fjärde gången fick han stanna där inne tillsammans med Per medans jag stängde bakluckan. Hur snäll som helst. Det var jätteroligt att han var så snäll - det bådar gott inför framtiden :)

 
världens bästa, världsvana Clarius. Han tyckte det var piece of cake att kliva på transporten! ;)

 

Lillebror Clip var mycket fundersam över vad storebrorsan pysslande med..

Tur att Pers mamma Ann är framme med kameran så jag kan göra fina inlägg! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0