Klarry tränar på!

Hej,

satan vad fort den här veckan gått! I onsdag hade vi lite förmiddagsfix innan lektionerna drog igång. Skurade spiltor, letade tappsko och körde tvättmaskiner för fullt! Sen tvingade Anneli mig att ha en del av lektionen för ponny träningsgruppen. Tog hoppövningen, det var endera det eller framridningen, det gick rätt så bra :) Dom fick hoppa fram på ett litet kryss och sen två hinder på långsidan, bra väg före och efter samt jämna galoppsprång på linjen. Tjejerna i den gruppen är ju så duktiga så dom skötte sig perfekt. Det var ett litet tittigthinder som ställde till lite svårigheter bara.

Idag har vi pysslat på med lektioner för skola, nybörjargrupp och ryttarsatsningen. På skolan var det en kvinna från Japan med. Hon jobbade som lärare där och var i Sverige några veckor för att kolla hur skolorna fungerar här. Tur att Elin körde hårt med engelska-glosorna i somras ;)

Nu på kvällen fick jag middag av Per när jag kom hem, inte illa! Sen hjälptes jag och Ann åt att tömköra Clarius lite, han är lite bångstyrig med bettet bara. Ska prova att kanske byta till något annat och sätta på en nosgrimma på tränset, och träna på! 

 
Clarius försökte sätta Baxter på plats i somras ;)


sist vi tömkörde

Imorgon är finfredag - börjar som vanligt tidigt. Dagen brukar gå ganska snabbt, men imorgon ska min lilla bil besiktigas... hur ska det gå?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0