Hoppning

Hej hej,

igår hoppade jag med Rasken! Kom på att jag skulle kolla om det fanns någon plats i ryttarsatsningens grupp, dom har alltid hoppning/markarbete på torsdagar, och det gjorde det :) Så det var ju perfekt för oss. På schemat stod det banhoppning. I tisdags när jag red honom så tyckte jag ju att han var halvseg, fast då var vi ju helt ensamma i ridhuset också. Igår var han inte det minsta seg ;) Han tyckte det var mycket skojigt att få vara tillsammans med ett helt gäng andra hästar, i framridningen gjorde han några riktiga rivstarter och småbrallar :p

Första två sprången på framhoppningen var han lite avvaktande och något spänd, men det släppte totalt senare! Då blev han riktigt på och for fram som en räser, mycket nyttigt för mig att bara få sitta upp och vara stadig själv. Han var lite klurig dock för han visade upp heela sitt galoppregister. På en linje till exempel så red jag an i en galopp som kändes lagom, sen tror jag att han lyckades öka längden på sprången till det dubbla fram till nästa. Fick jobba ordentligt med min egen kordination, att ta tillbaka - vara stadig och hinna mjukna fram till nästa. Det är lite klurigt när man sitter på en ny häst, det tar ett tag innan man "lär känna" vad hästen har för register i galoppen.

Överlag så är jag ändå halvnöjd, tyckte hästen gjorde ett mycket bra jobb och var riktigt rolig. Men jag är lite besviken på mig själv, tyckte att jag hade kunnat göra ett lite bättre jobb. Fast å andra sidan så var det andra gången som jag någonsin red honom och vi hade roligt tillsammans :)



Hade ingen fotograf igår så det får bli en bild på världens fräckaste Respan och mig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0