Kvalitets-ridning

Idag har jag fått finåka lite på två tjusiga herrar.

Red först Baxter, var sugen att rida i paddocken men precis när jag skulle ut så var det en ridskolegrupp som gick dit in. Helena sa att han varit riktigt laddad igår när dom var ute på promenad i skogen så jag tänkte att det nog inte var någon höjdare att rida där samtidigt som dom. Skulle inte kännas så snyggt att komma bockandes rakt in i deras lektion :p

Så vi red runt i ungeför en halvtimme inne istället, han var helt okej. Det är flera månader sedan jag gjorde något pass på Baxter inne i ridhuset så det var lite kul. Sen skrittade jag ut tillsammmans med Linn och Alex en stund efteråt - så lite mys i finvädret blev det ändå :)

Hann precis mocka och göra klart så anlände Sören också, Per spikade på en tappsko och sen hann jag äta lite lycklingsallad innan ridhuset blev ledigt. Longerade honom en liten stund först för att kolla av statusen på honom, men han var stencool så jag hoppade upp och red :) Har saknat att rida på honom så det var mycket mysigt att rida runt en stund - att han dessutom visade sig från sin bästa sida och en bjöd till på ett enda bocksprång gjorde inte saken sämre!

Nu har jag ganska nyss kommit hem, huvudet värken och orken tryter fast jag sov som en gnu från kl 21 till 07 inatt :S Jaja, ska i vilket fall som helst försöka göra en insats med det här skolarbetet en stund innan man får sova igen. Fast helst skulle jag vilja göra precis som Happy när jag ser uppgifterna;

hon är tamejtusan världens bästa snorunge!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0