Långfredag

Idag hoppas jag att den här dagen levererar och lever upp till sitt namn, långfredag. För jag känner på mig att det här dagen behöver vara lång! Har varit alldeles för seg och långsam nu på morgonen, klockan är snart 12 och hitills har inget hänt. Ska packa iväg mig och hunden upp till stallet nu och hitta på nånting med Braxen, fast jag vet inte vad. Rida i skogen, rida i skogen och trimma lite i paddocken eller rida i manegen?

Skogen är mysig men halvtrist, fast jag vet inte hur mycket min man med slagborren som bor i huvudet orkar heller. Skogen och sen paddocken känns som en bra idé nu såhär när jag sitter hemma, men frågan är hur underlaget är där. Och sen har jag inte heller helt glömt bort att Baxter faktiskt kan vara halvbäng att rida där inne, då vill han mest flamsa och dra sig mot stallsidan hela tiden, vad tycker min slagborrsman om det alternativet? Ridhuset ställer liksom krav - rider jag där inne känns det som jag måste prestera nånting :p Dessutom tycker jag inte om att "stjäla utetid" av honom när det är skönt väder ute och dom inte går ute så jättelänge.

hm.. det lutar nog åt en skogstur men en eventuell avslutning i paddock ändå.

I eftermiddag måste mitt huvud vara bättre för det måste hända massa saker här hemma - städa, tvätta, diska... ja, sådana där underbara aktiviteter. Hoppas på att det ska bli någon form av middag och kanske öppna en kartong nere i köket också. Det löser sig nog :)


fin häst, och titta - är det inte Quasimodo som rider? ;)

Kommentarer
Postat av: Elin

Haha fnissigt med quasimodo :P

2012-04-06 @ 16:32:45
URL: http://elinnordmarks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0