Rasken

Hej,

igår var jag alltså ute och red en ny häst :) Har blivit tillfrågad av Camilla att rida hennes häst lite medans hon är i fjällen. Det är alltid roligt att få förtroendet att rida andras hästar. Det här är iallafall Rasken, en liten valack som är dressyrkille. Igår var första gången som jag red honom och det var riktigt roligt. Skrittade bort till ridhuset för att trimma lite, kändes bra att rida inne första gången eftersom vi inte heller hade något sällskap, riktigt roligt att få rida runt på en vältrimmad och fin kille! Försökte att verkligen jobba med det som jag fick i läxa av Anneli sist - verkligen inverka med sätet. Så idag har jag lite träningsvärk ;) Fast då måste jag ju ha lyckats med nånting också!

Tanken var egentligen att jag skulle ha varit med på hoppträningen för Anneli idag men jag fick hoppa in och jobba istället. Det var riktigt synd för jag hade verkligen sett fram emot träningen, men jag ska hoppa lite med honom någon annan dag istället :)


försökte ta en bild på honom men det var lite svårt, och en tokig katt som absolut skulle vara med! :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0