Ursäkter, ursäkter

Hej,

jag ligger efter här på bloggen men det är så mycket annat hela tiden. I onsdags var jag iväg på morgonen till marodören Sören och red en liten sväng i paddocken :) Han var faktiskt nästan lite seg, men underlaget var lite svårt så man kunde bara rida i ungefär halva paddocken så det blev rätt lugnt och mycket skrittjobb. På eftermiddagen fick jag hjälp av bästaste Elin med att hålla på och jobba här hemma.

Igår blev jag inkallad på jobbet, kvällen spenderades här hemma i stallet. Jag och Per pysslade lite med alla hästarna, Clarius blev lite longerad, försöker få honom att förstå att man verkligen inte ska göra nånting mer än att bara gå runt, runt. Clip blev borstad och snygg, Carolina likaså. Sist tog vi tag i Jättens vilda vinterpäls, dessutom får han vansinnigt långt hår undermagen och runt skapet så det blir ofräsch där. Tog en sax och klippte bort runt om kring skapet på honom så han lillesnopp får någon luft ;) 


såhär "stor" är våran Jätte, ironiskt smeknamn på en A-ponny. Men heter man Jet Boy så ligger det nära till hands,
så mycket Jet-fart besitter han ju inte heller. Men han är iallafall världens charmigaste! Den där demonhunden lyckades nästla sig in på den här kassa mobilbilden också - nästan hela famlijen samlad alltså! :)



Idag har jag varit på skolan och haft genomgång på genetik - jisses, jag fattade absolut nada!
Nu är jag hemma en snabbis, har packat ihop både mina och Pers saker för snart ska vi åka in till stan och ta bussen till Hammarstrand, där kommer Jenny att hämta upp hos. I morgon ska vi på ponnytävlingar på Östjämten och på söndag bär det av hemåt igen med Datte på släp. Dom ska tävla dressyr på Kungsnäs :) Och om jag har lite tur kommer det finnas tid till att rida ponny igen, hihi!


bilden är stulen av Jenny, fast jag tyckte att jag hade rätt att stälja den när det är jag själv och super-ponnyn som är motivet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0