Vilken lång dag!

Hej hej,

idag harjag verkligen hunnit massa saker. Fast det borde man ju göra också när man kliver upp vid 5. Kastade på mig kläder, skrubbade bissingarna och åkte till Jennys stall. När klockan slog 06 hade vi packat allt i bilen, spånat och kopplat på släpet samt gjort iordning lilla snygghästen med bortstning, lindor och knoppar. Är mycket nöjd med mina före-6-på-morgonen-knoppar, härligt att det sitter i trots att det inte knoppats mycket efter hästskötarexamen :p Lilla Datte är gudomligt och sprang nyvaken som han var rakt in i släpet, vi hämtade upp Albin och en mycket trött Per och laddade iväg mot Kungsnäs.

Strax efter 8 var vi framme och det var ett väldigt välojlat team som hjälpte ekipaget att förbereda sig. Kvart över 9 gick starten för Jenny och Datte, dom var så fina! Det blev ett resultat på 58,66%, mycket bra för Datte och Jenny som inte har haft möjlighet att fila på formen så väldigt mycket. Dom bjöd på både trav och galopplängningar som vi inte är vana att få se, Datte har ju haft lite egea idéer om vad man kan pyssla med istället för att länga ut steget ;)

Efter starten hade vi fikastund med mamma och Hasse och sen bara glassade vi runt, och fikade en hel del till. Tittade på Jennys lagkamrater som också skötte sig fint. Vid 15 åkte Jenny, Datte och Albin hemåt igen.

Efter detta har jag hunnit med en hel del andra saker också;

- Handlat
- Plockat fram utemöbler på altanen
- Preimärgrillat
- Tagit fram mina blommor som övervintrat i källaren
- Klippt klor på hunden
- Longerat Clarius
- Myst lite i kvällsolen tillsammans med Per :)

Synd att man ska vara så förbannat morgontrött, skulle gärna vara vaken och pigg vid 6-7tiden på dagarna :p

Har som inga roliga bilder just nu, men jag vet att det finns många bilder från dagen så det kommer vid senare tillfälle!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0