Dagens

Hej,
 
jag är lite frånvarande här just nu. Försöker vara lite mer närvanade i det verkliga livet istället. Igår var jag och hälsade på mina fantastiska farföräldrar, umgicks lite med pappin och träffade slutligen bästaste Elin på kvällen. Jag och pappa shoppade pakethållaren och en väska till pakethållaren och sen fick också Hasse vara med för att vi skulle få dit j**ulskapet. Då vaknade det en liten tanke hos mig - vad gör dom som inte är skilsmässobarn? Tur att jag har en bonuspappa också som kan hjälpa till med saker!
 
Idag var jag till stallet och red Braxen, sista ridturen på honom. Velade fram och tillbaka om vad vi skulle hitta på, skogen, paddocken eller inne. Kunde verkligen inte bestämma mig förrän jag hade sadlat..det blev inne. Lite trist men samtidigt ville jag verkligen få känna känslan av att vända ut på diagonalen och så bara susa iväg med honom. Härlig känsla! Tänk att jag har varit med honom och Helena i nästan 4 år. Tror att det är så länge iaf, började ju vara med honom när han bara var 2,5 år. Coolt att jag är den som liksom gjort allt "första gången" med honom. Första galoppen med ryttare, första uteritten, hoppningen, klubbhoppning och klubbdressyren, det var jag som red honom på 3-års testet. Han har blivit stor nu :) Känns skönt inför utbildningen att jag har haft möjligheten att få vara med på en unghäst på det här sättet, och att jag har haft Helena vid sidan som hela tiden guidat, förklarat och skällt lite också ;)
 
en osnyten valp på sitt 3-års test :)
 

två år senare på dressyrtävling hemma på Timrå
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ja, ibland behövs det mer än en pappa för att få ordning på saker och ting :p
- eller är det bara vi som ställer till det överjävligt mycket..?

2012-08-29 @ 12:49:14
URL: http://jav.blogg.se
Postat av: mia

Adjöken gojänta! Ha nu såååå himla roligt. Du kommer briljera på Flyinge. Det kommer att bli år som du kommer att sitta tjata med tanterna på hemmet om - jag lovar.
All lycka på färden/ kram "plastmamman"

Svar: hehe, ja jag hoppas det. Tack :)
Matilda

2012-08-30 @ 13:56:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0