Så j*vla ledig!

Jobbade min sista dag för den här sommaren igår, känns grymt skönt :) Nu är jag fri från arbete tills jag ska åka ner till Skåneland, men vad ska jag egentligen säga att jag har just nu? Semester, arbetslös? Tycker sommarlov låter skönt ;P
 
Idag vaknade jag på soffan strax före 07, somnade där igår rätt så tidigt och Pers försök att väcka mig för att få med mig till sovrummet hade misslyckats, haha typiskt mig. Så då gick jag ut och släppte ut hästarna, sen upp till sängen och sov en stund till. Det är så skönt att vara uppe i hyffsad tid på morgonen, idag har vi kört tillbaka Baxter till THF, varit ute på en sväng med Datte och gjort klart allt i stallet. Nu tar jag mig en eftermiddagslur sen ska vi iväg och käka middag.
 
Har tänkt mig att jag ska sätta igång imorgon med att organisera mina saker innan avfärden :)
FIck dock mycket hjälp med ridningen idag, först kom Pers mamma ut och vi bestämde att hon skulle prova rida honom idag :) Hon har haft en egen häst tidigare och ridit på ridskola efteråt så det kliade nog lite i ridnerven ;) Sen dök Pers bror upp och ville också prova att rida, så Per gå med honom runt lite på ängen :)
 
Här är jag och Baxter en morgon när jag bytte vatten åt dom, jag är mycket trött och Baxter har parkerat sitt huvud och all tyngd i min hand, han var också rätt trött!
 
 
Det är lite vemodigt att "sommarhästarna" har åkt hem, som att man har satt punkt för sommaren och den är slut på riktigt. Men det är inte jättekul att dom ute på nätterna heller när det bara regnar och inte är många grader alls .. Tror Baxter kommer sova väldigt gott i sin box inatt :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0