projektarbete

Den lediga helgen är snart slut, och fort gick det! Fast jag har väl i ärlighetens namn inte varit så produktiv. Igår på förmiddagen var jag ute och red tillsammans med Sandra, hon bor här på Flyingegården också och läser det tredje året på programmet. Hon skulle motionera båda sina skolhästar ute i det fria, så jag fick låna hoppkillen. Det var mysigt med ett mini, mini snötäckte och typ nollgradigt. På kvällen käkade vi och kollade lite på tvn. Konstaterade att the Sounds är bra och att jag någonstans har glömt bort dom. Tog igen lite genom att lyssna på spotify imorse ;) 
 
Idag ägnades förmiddagen åt försök till studier, även i denna ände av landet har det nu anlänt lite snö. Det är mysigt! Vid 15 gick vi bort till stallet och arrangerade lite med vårt hippologiprojekt. Jag är i grupp tillsammans med Anton, Hanna och Karin, vi ska undersöka hästarnas nattaktivitet. Och om det är någon skillnad om de står på spån eller halm. Kameror är uppmonterade i två boxar och de har varit igång och filmat sen i fredags, så idag var vi där och tog ut spånet som ersattes med halm istället. Nu kommer vi att ge dem någon "inkörningsnatt", sen filmar vi dem på halm någon natt. När vi var färdiga i stallet åkte vi iväg för att handla, tacosmiddag! Så nu har vi gjort upp en liten plan för projektets kommande veckor. Imorgon är det på´t igen, körning på morgonen och palpation efter lunch. Det är en späckad vecka som kommer, imorgonkväll är det get together med HP3 med pizza. Tisdag är det akutell hästforskning och examen på tappsko som jag känner mig något nervös inför. Därefter Jägersro på kvällen, onsdag och torsdag är också fulla dagar. På fredag börjar helgensstalltjänst och lördag är det öppet hus här på skolan. Dessutom ska min grupp rida reservhästar hela veckan och ett examensarbete i pedagogik ska ta form.
 
Ja, det kan gå!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0